Media

Peristiwa
13/12/23
Isu
Selangor
Bantuan

Sinar Harian: Yayasan Selangor sumbang RM40 juta bantuan pendidikan, biasiswa

KUALA SELANGOR - Yayasan Selangor telah menyumbang RM40 juta bantuan pendidikan dan biasiswa kepada 8,000 penerima bagi melanjutkan pengajian ke universiti.

Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Selangor, Zaini Sulaiman berkata, sumbangan diterima daripada kerajaan negeri Selangor itu disalurkan sepanjang 2018 hingga tahun ini.

Menurut beliau, Yayasan Selangor selaku agensi pelaksana Jawatankuasa Tetap Pendidikan Negeri Selangor memikul tanggungjawab besar dalam mendukung agenda pendidikan di negeri ini.

"Ini menunjukkan komitmen kerajaan negeri Selangor dan Yayasan Selangor dalam meningkatkan taraf dan menyokong perkembangan pendidikan rakyat di negeri ini," katanya ketika berucap pada Program Jelajah Tekad Pendidikan #Kita Selangor bersama pelajar Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), di sini pada Selasa.

Seramai 1,000 pelajar di 17 sekolah menengah di seluruh daerah Kuala Selangor mengikuti program berkenaan.

Sebahagian pelajar mengikuti zikir munajat dan bacaan mathurat pada program berkenaan.

Sebahagian pelajar mengikuti zikir munajat dan bacaan mathurat pada program berkenaan.

Zaini berkata, pelaksanaan program itu diharap memberi impak positif dan nilai tambah dalam meningkatkan semangat dalam kalangan pelajar untuk terus berusaha demi menempuh peperiksaan yang bakal dilalui nanti.

Jelas beliau, proses menimba ilmu di sekolah atau di mana-mana pusat pendidikan tidak hanya fokus di atas landasan akademik semata-mata, sebaliknya setiap pelajar beragama Islam perlu dilengkapi dengan kerohanian tinggi agar ia bergerak seiring.

"Tentunya, saya berharap usaha ini tidak menemui noktah sebaliknya kekal konsisten agar pelajar sentiasa dapat menikmati lebih banyak program bermanfaat di bawah kerajaan negeri," jelas beliau.

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.